Welke specifieke voordelen halen GT Estimate-gebruikers met het NextGen voertuigdocumentatiesysteem?
Efficiency. Het is het sleutelwoord. Met het nieuwe NextGen documentatiesysteem verbeteren zowel werkplaatsen als leasing- en verzekeringsmaatschappijen hun dagelijkse schadebeheer aanzienlijk. Gemakkelijk en soepel. Enerzijds omdat ze toegang hebben tot veel meer informatie over de meest moderne voertuigen, wat steeds belangrijker wordt als het gaat om het beoordelen van de nieuwe onderdelen die in de geavanceerde auto’s van het nieuwe mobiliteitstijdperk zijn ingebouwd. Anderzijds, omdat deze bijdrage van uitgebreidere en gedetailleerdere informatie zich vertaalt in maximale betrouwbaarheid bij de identificatie van reserveonderdelen, waardoor fouten, ongemakken en meerkosten als gevolg van mogelijk tijdverlies bij schadebeheer worden voorkomen.
Hoe zit het met de tool? Hoe wordt GT Estimate verbeterd met het NextGen-systeem?
Wat betreft de toegevoegde waarde die NextGen biedt voor GT Estimate, we kunnen zijn bijdrage synthetiseren in termen van de voertuigen die zijn gedocumenteerd in vier ideeën: meer modellen, meer onderdeelnummers, meer detail en meer gebruiksgemak. In 2019 zullen 11% meer modellen aan de database worden toegevoegd, en 25% meer tegen 2020. Tegelijkertijd wordt het aantal onderdeelnummers per model met maximaal 20% verhoogd. Allemaal met een ongekend detailniveau dat nauwkeurige onderdeelnummers van alle reserveonderdelen biedt, ongeacht de grootte, prijs of complexiteit. Bovendien is een nieuwe, voorheen onbekende norm voor gebruikersvriendelijkheid ingesteld: met geoptimaliseerde VIN Query-functies kunnen gebruikers alle onderdelen identificeren die relevant zijn voor de beoordeling door het voertuigidentificatienummers (VIN’s) in te voeren .
Hoe wordt een krachtige procestransformatie zoals het genereren en implementeren van een radicaal innovatief systeem zoals NextGen intern beheerd?
Mensen, methode en technologie. Dit zijn de drie fundamentele factoren voor het succesvol inzetten van een transformatie van de manier om dingen te doen zoals wat NextGen heeft bedoeld.
Ten eerste is het essentieel om het talent van de betrokken mensen aan te moedigen en te stimuleren. Als ze niet weten en de visie delen die de basis vormt voor verandering in de manier waarop ze dingen doen, zullen ze nauwelijks in staat zijn om hun vaardigheden en competenties in te zetten als dit soort processen vereist. In dit opzicht is training de beste bondgenoot. Een van de belangrijke maatregelen voor de activering van het NextGen-project was training. Het ging net zo goed over het beoordelen en bijwerken van de vaardigheden van onze technici als over het betrekken van hen; zo ontstonden operationele ideeën voor verbetering.
Met de mensen, de professionals die bij het project betrokken zijn, zich volledig bewust van de visie en zich eraan inzetten, is het veel eenvoudiger om de aanpak in te zetten. In het geval van NextGen hebben we besloten de technieken van de LEAN-methode toe te passen. In wezen werken we aan stroomdiagrammen waarin we de waardeketen definiëren die we als bedrijf naar onze klanten brengen. We identificeren en optimaliseren de processen die de hoogste waarde bieden. We zijn efficiënter en we geven klanten wat ze nodig hebben wanneer ze het nodig hebben.
Mensen, methode … en technologie. Radicaal innovatief. Van wat we zijn en wat we weten, van de kennis en expertise die door de jaren heen is opgebouwd met GT Motive, aansluitend op de huidige technologische mogelijkheden. Voor de ontwikkeling van het NextGen-systeem is een procesautomatiseringsstrategie ontwikkeld door complexe algoritmen te implementeren die een massaal gebruik van gegevens- en informatiebronnen ondersteunen, ontworpen en ontwikkeld door onze technische afdelingen. De gegevens van de fabrikanten worden steeds meer gestructureerd; door ze massaal te verplaatsen, op een geautomatiseerde manier, met efficiëntiecriteria, wordt het werk eenvoudiger, verhoogt de productiviteit van voertuigdocumentatieprocessen en worden fouten voorkomen. Al deze voordelen bieden NextGen onze klanten, waardoor ze direct tijd en geld besparen.
Ad Prins
Ad@gtmotive.nl
Cees Klaassen
Ceesk@gtmotive.nl
Arthur van der Lek
Arthur@gtmotive.nl
Algemeen: info@gtmotive.nl
De Loetenweg 1
1187 WB Amstelveen